Minden, amit a használt ruhák online értékesítéséről tudnod kell

Minden, amit a használt ruhák online értékesítéséről tudnod kell

Egyik embernek felesleges, másnak viszont kincs

Manapság úgy tűnik, hogy a menő unokatestvéreidtől az anyukád könyvklubjának hölgyeiig mindenki használt ruhákat árul az interneten. Sokan szeretnének pénzt keresni, de segítség az induláshoz jól jöhet.

Mivel az adományozott ruhák 80 százaléka hulladéklerakókba kerül, a használt ruháknak új otthont találni a bolygó számára is nagyszerű. Íme hat gyors és egyszerű lépés, amelyek segítségével elkezdheted ruháid és kiegészítőid online értékesítését. Meg tudod csinálni!

1. Válaszd ki a platformokat

Bár sok helyen lehet ruhát vásárolni és eladni, nincs két teljesen egyforma platform. 

A közösségi oldalak csoportjai nagyszerűek, de biztosan Te is tapasztaltad már, hogyha kiírod a márka nevét, letiltják a hirdetésed. Így nagyon nehéz megtalálni a vásárlóknak azt, amit keresnek. Ezért hoztuk létre a boltkorosok.hu oldalt, hogy ez ne okozzon többet problémát. 

 

2. Legyél válogatós – és reális

Valószínű, hogy egyszer megtetszett az a ruha – így kerültek a szekrényedbe! De egy „rossz állapotban lévő” darab végleg elriaszthatja a vásárlókat. Gondolkozz el róla; Ha valamelyik tételed kopott és foltos, a potenciális vásárlók megkérdőjelezhetik az általad értékesített összes darab minőségét és állapotát. 

Noha nagyszerű dolog összeválogatni az eladott tárgyak választékát, ez nem szükséges mindaddig, amíg a fényképezés esztétikája egységes (erről bővebben a 3. tippben). 

Vess egy pillantást az alábbi listára. Ha ruhadarabod e kategóriák valamelyikébe tartozik, valószínűleg nehéz lesz eladni a divatspecifikus webhelyeken. 

  1. A ruha sérült
    Keress szakadást, foltot vagy foltosodást. Ha a termék sérült, le kell fényképezned és le kell írnod a sérüléseket, különben nem fizetik ki a tételt.
  2. A ruha régebbi, de még nem tekinthető vintagenak
    Ha a ruhadarab elavult stílusú, valószínűleg jobb, ha nem árulod. Például nagyobb kihívást jelenthet peplum, korcsolyázó ruhák/szoknyák vagy áttetsző blúzok eladása.

  3. A ruha márka nélküli
    Bár lehet menő vintage vagy egyedi butiktárgyakat eladni, a márka nélküli ruházat kihívást jelenthet. A vásárlók nem tudják felpróbálni a ruháid, mielőtt megvásárolják, ezért jellemzően inkább olyan márkákat vásárolnak, amelyeket ismernek.

Ha termékeid nem tartoznak a fenti kategóriákba, de megfelel egy vagy több alábbi kritériumnak, akkor valószínűleg érdemes eladni:

  1. Új Címkés / Dobozos vagy „Újszerű” állapotú. A vásárlók szeretik az új vagy „újszerű” termékeket, amelyeket kevesebb pénzért kaphatnak, mint amennyit a boltban költenének (különösen világjárvány idején!).

  2. Aktuális stílusok (az üzletekben még kapható) A
    vásárlók mindig a legújabb stílusokat keresik, vagy olyan „klasszikus” darabokat, amelyeket egyébként elmennének a boltba vásárolni. Vannak olyan termékek, amelyekre mindig van kereslet.

  • Márkanév és butik
    A legtöbb viszonteladói platformon a vásárlók nem tudják felpróbálni a terméket, és nem is küldhetik vissza, ha nem illik rájuk. Emiatt a vásárlók előnyben részesítik a márkás ruházatot, ahol ismerik a méretezést és a minőséget.

  • Egyedi újdonság és vintage
    Míg általában a márkaneveket a legkönnyebb eladni, a vásárlók szeretik az egyedi, sehol máshol nem kapható vintage darabokat is. Hozd el nekik a használt bolt varázsát azáltal, hogy felsorolod különleges darabjaidat.

     

  • 3. Tökéletesítsd
    képeid –  Hogyan fényképezzem le a tárgyaimat?

Jó hírek! A tökéletes kép elkészítéséhez csak telefonod kamerájára és egy nagy fehér posztertáblára vagy fehér falra van szükséged. Nyugodtan modellezzed ruháid, de soha ne érezz nyomást erre – egy egyszerű felvétel fehér háttér előtt remekül használható.

Miután megvan a fehér/világos háttér, győződj meg arról, hogy a következő négy felvételt készíted: elöl, hátul, részlet, és címke. 

Ügyelj arra, hogy természetes fényt használj, és az egész elemet tedd be a felvételbe (nem vágod le). Simítsd ki a ráncokat, vagy használj gőzölőt a mélyebb gyűrődésű ruhadarabokhoz. Kerüld a készlet- vagy márkafotók használatát, és tartózkodj a vaku vagy szűrők használatától, amelyek megváltoztathatják a ruha színét. És persze – nem homályos képek!

4. Reális árak 
Mennyire számíthatok?

Mindenki szereti a jó üzletet, különösen, ha használt ruhákról van szó. Egy olyan világban, ahol több ezer vásárlási hely van, a jó ár az első számú dolog, hogy meggyőzz valakit a ruháid megvásárlásáról. 

Ha a cél a gyors eladás, azt javaslom, hogy a termék ára a kiskereskedelmi árhoz képest közel 75 százalék legyen (minimum 50 százalék). Tudom, hogy valószínűleg többet szeretnél keresni, de tudd, hogy minél magasabb a listaár, annál lassabb az eladási ciklus.

5. Szállítás
Eladva a termékem! Most mivan?

Gratulálunk, Boltkoros-babe, a terméked eladva! Bár a szállítási folyamat ijesztőnek tűnhet, pontosan olyan, mint a biciklizés – ha egyszer rászoktál a dologra, egyszerű.

A pontos szállítási folyamat az általad használt platformtól függ.

Így működik:

  • Csomagold be a terméket bármilyen otthoni dobozba, vagy szerezz be futártasakot.Erősen ajánlom, hogy csatolj egy kis köszönetet az ügyfélnek – ez igazán számít, amikor eljön az ideje, hogy véleményt írjanak!

  • Csomagküldők ajánlatai ITT, egyhelyben.

6. Szerezd meg azt a pénzt, drágám
Hogyan kapok fizetést?

A pénzed akkor válik elérhetővé, miután ügyfeled megkapta a tételt. Vagy előreutalással küldöd a csomagot. 

Ne feledd, hogy a platformon történő vásárlás egy olyan eladót támogat, mint te, és a használtruha vásárlás fenntarthatóbb, mint az új vásárlása!

hagyd meg észrevételed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Top