Minden, amit a használt ruhák online értékesítéséről tudnod kell
Egyik embernek felesleges, másnak viszont kincs
Manapság úgy tűnik, hogy a menő unokatestvéreidtől az anyukád könyvklubjának hölgyeiig mindenki használt ruhákat árul az interneten. Sokan szeretnének pénzt keresni, de segítség az induláshoz jól jöhet.
Mivel az adományozott ruhák 80 százaléka hulladéklerakókba kerül, a használt ruháknak új otthont találni a bolygó számára is nagyszerű. Íme hat gyors és egyszerű lépés, amelyek segítségével elkezdheted ruháid és kiegészítőid online értékesítését. Meg tudod csinálni!
1. Válaszd ki a platformokat
Bár sok helyen lehet ruhát vásárolni és eladni, nincs két teljesen egyforma platform.
A közösségi oldalak csoportjai nagyszerűek, de biztosan Te is tapasztaltad már, hogyha kiírod a márka nevét, letiltják a hirdetésed. Így nagyon nehéz megtalálni a vásárlóknak azt, amit keresnek. Ezért hoztuk létre a boltkorosok.hu oldalt, hogy ez ne okozzon többet problémát.
2. Legyél válogatós – és reális
Valószínű, hogy egyszer megtetszett az a ruha – így kerültek a szekrényedbe! De egy „rossz állapotban lévő” darab végleg elriaszthatja a vásárlókat. Gondolkozz el róla; Ha valamelyik tételed kopott és foltos, a potenciális vásárlók megkérdőjelezhetik az általad értékesített összes darab minőségét és állapotát.
Noha nagyszerű dolog összeválogatni az eladott tárgyak választékát, ez nem szükséges mindaddig, amíg a fényképezés esztétikája egységes (erről bővebben a 3. tippben).
Vess egy pillantást az alábbi listára. Ha ruhadarabod e kategóriák valamelyikébe tartozik, valószínűleg nehéz lesz eladni a divatspecifikus webhelyeken.
A ruha sérült Keress szakadást, foltot vagy foltosodást. Ha a termék sérült, le kell fényképezned és le kell írnod a sérüléseket, különben nem fizetik ki a tételt.
A ruha régebbi, de még nem tekinthető vintagenak Ha a ruhadarab elavult stílusú, valószínűleg jobb, ha nem árulod. Például nagyobb kihívást jelenthet peplum, korcsolyázó ruhák/szoknyák vagy áttetsző blúzok eladása.
A ruha márka nélküli Bár lehet menő vintage vagy egyedi butiktárgyakat eladni, a márka nélküli ruházat kihívást jelenthet. A vásárlók nem tudják felpróbálni a ruháid, mielőtt megvásárolják, ezért jellemzően inkább olyan márkákat vásárolnak, amelyeket ismernek.
Ha termékeid nem tartoznak a fenti kategóriákba, de megfelel egy vagy több alábbi kritériumnak, akkor valószínűleg érdemes eladni:
Új Címkés / Dobozos vagy „Újszerű” állapotú. A vásárlók szeretik az új vagy „újszerű” termékeket, amelyeket kevesebb pénzért kaphatnak, mint amennyit a boltban költenének (különösen világjárvány idején!).
Aktuális stílusok (az üzletekben még kapható) A vásárlók mindig a legújabb stílusokat keresik, vagy olyan „klasszikus” darabokat, amelyeket egyébként elmennének a boltba vásárolni. Vannak olyan termékek, amelyekre mindig van kereslet.
Márkanév és butik A legtöbb viszonteladói platformon a vásárlók nem tudják felpróbálni a terméket, és nem is küldhetik vissza, ha nem illik rájuk. Emiatt a vásárlók előnyben részesítik a márkás ruházatot, ahol ismerik a méretezést és a minőséget.
Egyedi újdonság és vintage Míg általában a márkaneveket a legkönnyebb eladni, a vásárlók szeretik az egyedi, sehol máshol nem kapható vintage darabokat is. Hozd el nekik a használt bolt varázsát azáltal, hogy felsorolod különleges darabjaidat.
3. Tökéletesítsd képeid – Hogyan fényképezzem le a tárgyaimat?
Jó hírek! A tökéletes kép elkészítéséhez csak telefonod kamerájára és egy nagy fehér posztertáblára vagy fehér falra van szükséged. Nyugodtan modellezzed ruháid, de soha ne érezz nyomást erre – egy egyszerű felvétel fehér háttér előtt remekül használható.
Miután megvan a fehér/világos háttér, győződj meg arról, hogy a következő négy felvételt készíted: elöl, hátul, részlet, és címke.
Ügyelj arra, hogy természetes fényt használj, és az egész elemet tedd be a felvételbe (nem vágod le). Simítsd ki a ráncokat, vagy használj gőzölőt a mélyebb gyűrődésű ruhadarabokhoz. Kerüld a készlet- vagy márkafotók használatát, és tartózkodj a vaku vagy szűrők használatától, amelyek megváltoztathatják a ruha színét. És persze – nem homályos képek!
4. Reális árak Mennyire számíthatok?
Mindenki szereti a jó üzletet, különösen, ha használt ruhákról van szó. Egy olyan világban, ahol több ezer vásárlási hely van, a jó ár az első számú dolog, hogy meggyőzz valakit a ruháid megvásárlásáról.
Ha a cél a gyors eladás, azt javaslom, hogy a termék ára a kiskereskedelmi árhoz képest közel 75 százalék legyen (minimum 50 százalék). Tudom, hogy valószínűleg többet szeretnél keresni, de tudd, hogy minél magasabb a listaár, annál lassabb az eladási ciklus.
5. Szállítás Eladva a termékem! Most mivan?
Gratulálunk, Boltkoros-babe, a terméked eladva! Bár a szállítási folyamat ijesztőnek tűnhet, pontosan olyan, mint a biciklizés – ha egyszer rászoktál a dologra, egyszerű.
A pontos szállítási folyamat az általad használt platformtól függ.
Így működik:
Csomagold be a terméket bármilyen otthoni dobozba, vagy szerezz be futártasakot.Erősen ajánlom, hogy csatolj egy kis köszönetet az ügyfélnek – ez igazán számít, amikor eljön az ideje, hogy véleményt írjanak!